Šiuo metu vyksta koncai.lt portalo atnaujinimas. Sekite naujienas mūsų Facebook paskyroje.

Festivalio GAIDA pabaigos koncertas (įvykęs renginys)

8472 Data: 2013-10-26 (Šeštadienis)
Laikas: 19:00
Miestas: Vilnius
Vieta: Lietuvos Nacionaline Filharmonija
Adresas: Aušros Vartų g. 5

LIETUVOS NACIONALINIS SIMFONINIS ORKESTRAS / LITHUANIAN NATIONAL SYMPHONY ORCHESTRA

MIRIAM MEGHNAGI (sefardų giesmių atlikėja, Libija–Izraelis–Italija / Sephardic chant performer, Libya–Israel–Italy)
KEN UENO (obertoninis dainavimas, JAV / overtone-singer, USA)
LAURYNA BENDŽIŪNAITĖ (sopranas / soprano)
DARIUS MEŠKAUSKAS (skaitovas / reciter)
Dirigentas / Conductor MODESTAS PITRĖNAS

MAURICIO KAGEL (1931–2008)
Broken Chords (2002)

ANATOLIJUS ŠENDEROVAS (*1945)
Ya lali sefardų dainininkei ir dviem orkestrams / for Sephardic chant performer and two orchestras (2013, pasaulinė premjera / world première)

LORETA NARVILAITĖ (*1965)
Miesto labirintas sopranui, skaitovui ir orkestrui / City Labyrinth for soprano, actor and orchestra (2013, Jurgos Ivanauskaitės ir Algimanto Mackaus tekstai; pasaulinė premjera / texts by Jurga Ivanauskaitė, Algimantas Mackus; world première)

KEN UENO (*1970)
Koncertas balsui ir orkestrui / Concerto for voice and orchestra On a Sufficient Condition for the Existence of Most Specific Hypothesis (2008)

Kerinčios žmogaus balso galimybės ir originalios literatūrinio teksto interpretacijos – ašis, apie kurią sukasi ši festivalio simfoninės muzikos programa.

Joje išskirtinis akcentas tenka JAV multidisciplininio atlikėjo ir kūrėjo, obertoninį ir gerklinį dainavimą praktikuojančio Keno Ueno pasirodymui, atliekant jo paties Koncertą balsui ir orkestrui. Tai tikra žmogaus balso galimybių enciklopedija, kurioje klasikinio kompozitoriaus požiūris gretinamas su eksperimentinėmis balso improvizacijomis ir garso įrašais, o kūrinio pavadinimą pasufleravo bendravardžio Ken Ueno kompiuterių srities mokslinio straipsnio antraštė, atrasta kartą internete tuščiai „guglinant“.

Naujame Anatolijaus Šenderovo opuse "Ya lali" susiduriama su kitokia vokalo interpretacija, kurią inspiravo charizmatiškoji italų dainininkė ir poetė, sefardų giesmių atlikėja Miriam Meghnagi.

O Loretos Narvilaitės premjeroje simfoninio orkestro, soprano ir skaitovo kuriama garsų erdvė – tai pominimalistinis, urbanistinis peizažas, pagrįstas įvairaus intensyvumo orkestrinių spalvų blokų kaita. Vokalinių tyrinėjimų gretose įsiterpia festivalio focus kompozitoriaus Mauricio Kagelio atonalus opusas orkestrui "Broken Chords" su džiazo ir Pietų Amerikos muzikos užuominomis.


Įkelta: 2013-10-10 10:49:56
Atnaujinta: 2013-10-26 07:00:28

Komentarai ()


Tuo metu vyko



Atgal

info@koncai.lt
867207342
Naujienlaiškis